woensdag 11 januari 2012

De opdracht. (Vicky Somhorst-100247)

Before and After.


De productieve opdracht:
De kinderen tekenen een object of iets/iemand, hoe dat gene er eerst uit zag voordat het gebruikt was en hoe het eruit ziet hoe het er daarna uit ziet. Bijvoorbeeld een appel. Aan de linker kant tekent de leerling een goede appel, in het midden gaat hij over op een rotte appel. 
De kinderen moeten zelf een voorwerp bedenken. 


Waarom deze opdracht in mijn stage klas?
Deze opdracht is goed voor mijn stage klas, want door deze opdracht worden de kinderen gestimuleerd op in de derde dimensie te tekenen. Ook tekenen een aantal kinderen vaak heel veel verschillende (kleine) dingen op een papier. Met deze opdracht worden ze gedwongen om één groot ding te tekenen en dus hierin al hun aandacht te stoppen. 
De kinderen worden ook gestimuleerd om zo realistisch mogelijk te tekenen. Dit doen ze namelijk doordat ze voor en na gebruik moeten tekenen. 


De problemen met deze opdracht.
Het technische probleem is dat ze één ding voor het gebruikt is moeten tekenen en dan in diezelfde tekening ook een helft moeten laten zien hoe het eruit ziet als je het hebt gebruikt. 


Het motorische probleem is dat de kinderen gebruiken moeten maken van 2 soorten tekengerei. Namelijk de "goede" helft wil ik dat ze kleurpotloden gebruiken en dan het "slechte" deel moeten ze met houtskool tekenen. Hierdoor word het contrast nog groter. Bij het houtskool moeten de kinderen gebruik maken van schaduwen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten